Moeilijke tijd.....

Hoi,

Na het gaat sinds de laatste keer van schrijven niet heel veel beter met me. Heb ondertussen een fikse oogontsteking opgelopen en heb er een middeltje voor gekregen. 4x per dag een druppel in mijn ooglid. En de smaak van dat spul is buitengewoon goor. Verder zie ik het niet echt meer zitten. Heb mijn salaris binnen gehad en dat maakte me blij, maar toen kwam ik tot de conclusie dat ik nog een maand moet. Ik heb al een paar keer een voorproefje gehad van de weken na 10 augustus. Dan is de vakantie van alle Denen over(a.s. maandag gaat de basisschool volgens mij alweer). Er komen dan nog wel wat Nederlanders en Duitsers, maar de Denen zijn verdwenen. Er is de laatste weken bijna niemand bij de animatie. Als ik alleen met de kinderen ben om het hun een activiteit te starten of te doen, verstaan ze me niet en zitten ze me dom aan te staren. Dat geeft nou niet bepaald een prettig gevoel. Ik kan geen kant op hier, heb geen auto of iets en eigenlijk wil ik het liefst weg hier. Naar huis het liefst of naar een andere camping voor de laatste weken(maar toch liever naar huis). Heimwee en niet te zuinig ook. Ze begrijpen me hier wel, maar toch praten ze nog steeds Deens in mijn bijzijn. Alleen Cecil en Lenette doen het niet en daar ben ik ze enorm dankbaar voor.

De Nederlanders die hier zaten en waar ik super goed mee kon omgaan, gaan helaas weg of zijn al weg. Ook de twee jongens(Rik en Lars) van de super zijn vertrokken. Ik ben ze enorm dankbaar voor alles en voor het feit dat ze de weken hier nog af en toe draaglijk maken voor me. Ik weet ook niet wie er nog gaan komen, maar ze komen nu al niet veel naar de animatie laat staan de komende weken. Ik moet hier gewoon van die camping af kunnen en Denemarken intrekken. Het spoelt hier weer eens zoals gewoonlijk. Het is een ontzettend slechte zomer. Bijna geen tieners en anderen en de camping is zo goed als bijna uitgestorven. Survivaltips over hoe overleef ik nog een maand in Noord-Denemarken zijn meer dan van harte welkom. Ik mis iedereen ontzettend en zit hier een gat waar ik moeilijk kan uitkomen. De energie is weg. De wil om door te zetten verdwijnt beetje bij beetje. En het weer maakt er alles niet beter op. Uitzicht op iets heb ik niet echt. Ja, ben op de helft. Maar die helft heeft al veel van me geëist en er moet er nog een. Het gesprek met de bazen net gehad. Er gaan wat dingen veranderen en het luchtte enorm op. Ik hoop nu snel beter te worden en nog wat mooie dingen mee te maken. Voor mensen die het weten, zeg het niet.

Het spijt me ontzettend voor dit zielige berichtje, maar het helpt zeer om het van me af te schrijven en jullie reacties te lezen. De reacties zijn super belangrijk voor me, want het geeft me het gevoel dat er om me wordt gegeven. Dat gevoel heb ik pas echt sinds ik in Leiden woon en jullie ken. En dat doet me zeer goed. Dat gevoel was er nooit of nooit echt toen ik nog op de middelbare zat. Bepaalde mensen deden naar tegen me en ik wist niet eens waarom. Wat was er zo raar aan me? Wat had ik om jaloers op te zijn? Ik wilde gewoon een normale tiener zijn met leuke vrienden. Ik was bang voor alles en dat vergeet je niet zomaar. Maar jullie geven me echt het gevoel dat ik iemand ben en dat ik er ook toe doe. Double Daisy, Klik 60, real friends(L)......bedankt daarvoor!

Dikke kus en ik hou van jullie, Judith

p.s. Er ligt iets goeds in het verschiet....dat weet ik...het is besproken!

Reacties

Reacties

Marieke

Hmm, kak zeg van je oog! Wat is dat toch telkens? Maar ik vat het niet helemaal, want de druppels moeten in je oog en dan zeg jij dat de SMAAK niet lekker is? Wellicht moet je dan ook proberen het niet je in mond te krijgen;)...

Wat betreft de verveling...Is het niet mogelijk om met het openbaar vervoer ergens heen te gaan wanneer je een vrije dag hebt? Het zal wel niet, anders had je dat zelf wel bedacht, maar ik probeer een beetje mee te denken.

Enneh, probeer te genieten van de leuke dingen en probeer je niet teveel op te winden over de rest. What doesn't kill you, makes you stronger.

Hebben ze op de camping trouwens geen sportzaaltje ofzo? Waar je je even lekker uit kan leven? Voor mij geldt namelijk dat ik me na een uurtje sporten een heel anders mens voel. Dan kun je de hele wereld aan.

Laat je kopje niet hangen en geniet!

xxx Marieke

Marieke

Oh ja en hoe zit het trouwens met 'de medewerker'. Heb je al een hockey of voetbalfoto gemaakt...? Ik ben natuurlijk zeer benieuwd!

Roos

Kom op Juta,
Die ontgroening ben je toch ook doorgekomen, ook in je eentje.. dit gaat je ook wel lukken! Denk inderdaad aan de leuke dingen en hoe meer je het studenten en dispuutsleven daarna nog meer zal waarderen ;) haha

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met die 'medewerker' van een jaar of 18, 19 is;)

Tot over een maandje!

-xx- Roos

Roos

En trouwens het weer is hier niet veel beter dan daar waarschijnlijk, heb nog geen strand gezien...

Pa

He Juut,

Schrijven kan je als de beste, je gevoel spat van het scherm af.
Jij en ik weten dat het einde in zicht is. Maar even iets anders. Je hebt een enorme fotoruimte nog over. Gebruik die en maak honderden foto's van je omgeving. Je wilt hier toch terug naar kijken en als je ze niet hebt dan is dit eeuwig zonde. Moet je toch nog een keer terug om ze te gaan maken??

Kop op, ga er nog even voor en geniet van de positieve dingen.

marthe

Haa judith!

jammer dat het allemaal niet mee zit en dat het niet zo is als dat je verwacht had..maarja..probeer er het beste van te maken...misschien is idd sporten/lezen ofzo iets? En kun je anders niet vragen of je soms met de toeristen een dagje mee mag? Dat ze je ergens afzetten in de stad en op het eind van de dag als zij alle sightseeing hebben gedaan, je weer mee terug kan rijden? mss een beetje een wild idee..maar als er aardige mensen op de camping zijn..?

Vind het sowieso al dapper dat je in je eentje naar een camping vertrekt en helemaal cool als je het ook helemaal volhoudt en er het beste van weet te maken!

Succes en tot over een paar weken!
x vanuit londen

PS: hier is het soms ook wel eens saai hoor ;)!

Linda

Juta!!
Misschien kun je een taxi bestellen? Geen idee of dat in Denemarken net zo makkelijk gaat als in NL, maar dan ben je tenminste niet zo afhankelijk!! Misschien is dat ook wel net zo duur als in NL, maar boeien! Liever duur, dan opgesloten op een camping zou ik zeggen!
Klinkt wel vervelend allemaal en die regen maakt dat soort dingen inderdaad vaak niet beter! En nu is het voor ons natuurlijk hartstikke makkelijk om te roepen dat je door moet zetten en de goede dingen moet blijven zien en niet in een negatieve spiraal terecht moet zien te komen, maar je weet waar de beste stuurlui staan! Toch proberen meis! Zoals Jacolien ooit sprak: "Hallo, wij zijn Daisys, wij kunnen de wereld aan!" En zo is het maar net!
xxx Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!