En tijden vliegen en tijden gaan langzaam

Hoi,

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen, dus ik dacht laat ik maar weer eens een teken van leven geven. Want ja, ook ik sta niet stil. Het weer is echt totaal omgeslagen. Was het een week geleden nog mooi, nu is het zeer wisselvallig en al veel regen gehad. Daardoor vaak ook een activiteit moeten afblazen.

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat de Denen raar zijn. Bijvoorbeeld de trend om sokken over je broek te dragen en dan schoenen eronder(sokken dus goed zichtbaar) of het feit om door te blijven praten in het Deens terwijl je al duizend keer gezegd heb dat je geen Deens verstaat(vooral dat zit me enorm dwars, omdat ik dan maar het gevoel heb van wat doe ik hier of zijn ze over mij aan het praten, want ik hoor mijn naam een paar keer vallen) of het feit dat ze het raar vinden dat mensen laarzen en hakken dragen etc.:S. En ze zijn best schuw en ook een beetje saai, maar op zich wel aardig. Maar ze zijn vooral niet zo heel goed in Engels. Gelukkig zijn er nu Nederlanders, zodat ik ook gewoon lekker Nederlands kan praten.

Weten jullie leuke activiteiten voor kleintjes(3 tot en met 7 jaar), groteren(8 tot en met 14 jaar) en tieners(12 tot en met 18) plus volwassenen? We hebben wel veel hier, maar vooral activiteiten voor tieners blijven moeilijk te verzinnen. En waar ik trouwens ook enorm naar snak is een lekker avondje stappen, even lekker helemaal uit mijn dak gaan.

Gisterenavond trouwens wel een rare ervaring gehad en ook niet een echt plesante ervaring. Een neef van Rasmuss en Rikke(kinderen van de baas waar ik mee samenwerk) kwam langs met wat vrienden en we waren wat aan het hangen(zou een party moeten zijn, maar was zo lame) en die gast begint allemaal dingen aan me te vragen en begon over een blwjb(klinkers weggelaten, er lezen ook ouderen en kinderen mee). Binnen twee minuten was ik verdwenen, hij was zo een creep.....zeker niet voor herhaling vatbaar. En die vriendinnen van Rikke waar ik dan af en toe mee omga zijn ook niet bepaald vriendelijk. Kweet het niet, maar iets in me mag ze niet. Ze doen op zich wel aardig als ik met Rikke en Ramuss ben maar zonder hen niet echt. Al denk ik dan wel altijd van tjah, jullie zijn nog maar 14/15, ben 19 bijna 20 sta daar boven. Maar toch wat leeftijdsgenoten om mee te hangen zou niet verkeerd zijn.

Tis jammer dat ik hier geen auto heb, want eigenlijk heb ik best zin om een stuk te rijden en wat te doen. Misschien maar even gaan uitzoeken of ik ergens aan een auto kan komen.

Verder heb ik een verzoek. Stuur een DHL pakketje naar me vol met lekker dingen, zoals taart en eten, DVD's, boeken etc. Het is allemaal welkom, verveel me soms stierlijk hier en het eten is af en toe echt niet te vreten. Rare eetgewoontes hebben ze hier. Nee, wij studenten kunnen een stuk beter koken, dat kan ik je wel zeggen. Heb een hele waslijst gemaakt met dingen die ik graag zou willen als ik terugkom. Spaghetti, macaroni ham/kaas/ei/ui, broccolischotel, kwarktaart(perzik en aarbei), Leo's monchou taart en mijn eigen, pasta pesto, rivierkreeften met feta, biefstuk!!!, oma's taart, eierkoeken, worstenbrood, broodje tomaat/mozzarella/basilicum. En wat al niet meer. Beetje moeilijk omdat allemaal op te sturen, maar pff wat zou ik dat graag willenhebben.

Na mijn hoofd is even leeg nu en weet even niks meer, dus tot het volgende verhaal.

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Sandra

Wat jammer van t weer en die rare mensen! Ik heb juist erg positieve ervaringen met Denen, en vind dat ze eigenlijk prima engels kunnen. In welk gat ben je toch beland Juud! ;)
Als je terug bent kun je je gelukkig helemaal te buiten gaan aan de lekkere dingen in de vap!

Liefs en succes,

Sandra

Floor

Hey Meis!

Ben blij dat het leuker is geworden sinds je ontvangst, zo zie je wat je allemaal kunt bereiken door gewoon jezelf te zijn en er iets van te maken!
Hihi ik weet dat Denen raar zijn ;-). Eigenlijk alle Scandinaviers hoor. Wat die stomme jongens betreft: WHATEVER! Ze weten gewoon geen kwaliteit te waarderen. Vertel ze dat maar (in het Nederlands ;-)).
Sterker nog, ga gewoon Nederlands lullen tegen die Denen! Wat zij kunnen kan jij ook! En jij kunt ook allerlei rare en lullige dingen zeggen ;-). En ze 'ja' laten antwoorden op allerlei rare vragen ;-).
Wat het eten betreft, probeer anders naar de super te gaan en zelf wat te koken. De ingredienten zullen ze wel hebben en dan maak je er toch gewoon iets oerhollands van? Lieve schat ik weet zeker dat jij met jouw creativiteit oplossingen voor deze 'mankementen' gaat vinden. Tenslotte: plezier heb je niet, plezier maak je! En zo'n gekke meid als jij moet dat toch lukken. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs Mama

Remco

Hoi Judith,

Als je nog leuke spelletjes zoekt voor de jeugd: je kunt veel spelletjes vinden op www.scoutquest.com onder 'opkomst' of www.scoutnet.nl/~sps (naar onder scrollen, onder 'spelletjes'). Deze zijn vooral voor de wat jongere kinderen (t/m 14 jaar). Ik heb ook nog wat programma's voor jongeren op de computer staan, stuur me maar een mailtje als je die wilt hebben.

Veel succes!

Groetjes,
Remco

carin en jeroen

hoi juut, wat dacht je van een zeskamp en staat er niets in het spelleboek. Wat een verhaal zet je weer neer.Zo zie je maar het kan nog gekker dan de friezen en moet je nog stiekjes hebben voor de denen/ Hebben ze vast nodig of kunnen ze wel lachen.?
Jij maakt tenminste wat mee. Jeroen ziet niets anders dan zichzelf en zichzelf en beleeft niet zoveel als jij.Maar ja moet ie maar niet de held uithangen.
Denk je nog aan een leuke kaart voor oma volgende week woensdag, zal ze leuk vinden een deense verjaardagskaart.
Nou ik hoop dat je weer snel met een leuk verhaal komt en succes met het zoeken naar een auto!
groet en liefs ma en jeroen

Linta

Lieve achterkleindochter,
Laat je niet op de kop zitten door de regen, de Denen en het gore eten, maar doe lekker zoals mama Floor je vertelt!!
Wat je met die kinders aan moet is ook een probleem! Misschien kun je een mini-musical improviseren met ze, of iets lama-achtigs doen.
Of het volgende spel, dat suf klinkt maar uiteindelijk best grappig kan worden: Let op, ik ga het je uitleggen:
Alle deelnemers schrijven op 3 briefjes 3 voor iedereen bekende figuren/personen/karakters of wat dan ook. Al die briefjes gooi je in een bak/hoed/zakje/stapel/whatever. Dan begint de eerste ronde: de deelnemers worden verdeeld in teams. Elk team krijgt om de beurt een minuut de tijd om zoveel mogelijk briefjes aan elkaar te beschrijven, zonder de naam van degene die op het briefje staat te vertellen (evt. zijn ook aardrijkskundige namen of namen van bedrijven verboden). Elk briefje dat goed geraden wordt door de overige teamleden, mag door het team gehouden worden en representeert een waarde van 1 punt. Als de minuut voorbij is, gaat de beurt over naar het volgende team. Als alle briefjes op zijn, worden de punten genoteerd en gaan de briefjes weer terug in de bak/doos/hoed/zak/waar je ze in bewaarde en begint de tweede ronde. De tweede ronde werkt hetzelfde als de eerste ronde, maar nu moet het personage van het briefje worden uitgebeeld (hierbij mag geen geluid gemaakt worden). Wederom worden als de briefjes op zijn de punten genoteerd. De briefjes gaan terug in die doos/hoed/zak/waar ze vandaan kwamen en de derde ronde start. De derde ronde lijkt op de voorgaande rondes, maar nu mag men de persoon op het briefje maar met 1 woord omschrijven. Als dan alle briefjes op zijn, worden de punten uit de verschillende rondes bij elkaar opgeteld en degene met de meeste punten heeft gewonnen.
Vaag verhaal, hoop dat je het snapt! Misschien is het vooral handig dit met Nederlandse kinders te doen, of met mensen die het Engels beheersen!
Verder kun je natuurlijk altijd dingen als ezelen doen (met opdrachten en drank: wordt het misschien nog gezellig ook!)!
Nou, dit was het meest crea-Bea wat ik kon bedenken, hoop dat je er iets mee kan! Ik ga me nu haasten, want moet over een half uurtje de deur uit voor mijn DIPLOMAUITREIKING!! Hoeraaa!
Succes Juta!
xxx Linda

Pa

Joh, heb jij weer. Zeg van auto's snap ik veel maar blwjb's gaat mijn pet te ver. Moet je me toch eens uitleggen.
He, Guus z'n ding is vandaag binnengekomen dus morgen/vrijdag gaan wij mega inpakken en een overlevingspakket naar je toesturen. Nu heb je nog de kans, nog extra wensen behalve die je al gegeven hebt??
Zeg trouwens handig als ik een adres heb dan komt ie ook nog aan, mail me dat even.

groetjes,

Pa

p.s. 25 % zit er al op!!!! Joepie voor jou.

je ouwe tante juut

Heee naamgenoot. Wat leuk om je verhaal te lezen. zo te horen heb je het beter naar je zin dan je vorige verhaal. Ik ben benieuwd naar al je verhalen als je eind aug weer naar ons kikkerlandje komt. Heb je al veel foto's gemaakt?
Trouwens goeie tip van je moeder om lekker in het nederlands te 'lullen' tegen die lui en dan ook keihard gaan lachen erbij. Ik kijk al erg uit naar ons uitstapje naar Denemarken begin sept. Kunnen we jou ook mooi als tolk gebruiken....hmmmm hahaha.
Heeeeeeeeeeel veeel plezier nog. één tip: sla geen Deense knul aan de haak, want da's niet handig...... En by the way: sokken over je broek is ook not-done inderdaad. beetje nert-achtig toch?
Tot mails en groetjes van ons uit Wemeldinge en een natte zoen van die blonde harige jongen die Kezz heet.

oma jim en mama carin zeggen

hoi juut, wat een storie; je broer is by de way over. hij zei tegen mij oma jim wat een opluchting datkun jij je toch wel voorstellen. trouwens hebben hier nog wel een leuke auto staan; zullen we die per pakketpost opsturen?
fijne vrije dag morgen en tot een volgend verhaal
ik heb nu bijna vacantie en oma ook!
xxx oma en mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!